(Kutatásvezető: Petteri Laihonen)
2016 júniusában a Finn Akadémia ötéves (2016‒2021) finanszírozást ítélt oda Petteri Laihonennek a Moldvai Csángómagyar Oktatási Program kutatására. A projekt célja azon lehetőségek és távlatok vizsgálata, amelyeket a moldvai magyar nyelvi revitalizációs program 2001-es beindítása generált. A fő tudományos kérdés: hogyan, milyen helyzetekben és miként identifikálják magukat nyelvileg az Oktatási Programban résztvevők? A projekt azon kíván segíteni, hogy a nyelvi lehetőségeket minél jobban megismerjék és kihasználják a moldvai csángó közösségek javára. A projekt nagy hangsúlyt helyez a lokális nézőpontokra. Így fontos gyakorlati célja az, hogy a gyerekek megtalálják, elsajátítsák és továbbadják, majd bemutassák a helyi nyelvi és kulturális értékeket. A kutatás anyaga moldvai csángó településeken folytatott, 2017–2019. között végzett intenzív terepmunkából áll össze.